pühapäev, 29. juuli 2018

Holly Seddon “Püüa mitte hingata”

H. Seddon “Püüa mitte hingata” 378 lk. Päikese Kirjastus, 2017.

Väljakutseteema nr 29: “Raamat, mille võtan raamatukogust äsja tagastatud raamatute hulgast”.  

Nojah, ma läksin raamatukokku tagasi viima “Sirelitüdrukuid” ja “Matmisriitusi” ning ühtlasi küsima, kas äkki on juba võimalik ära võtta need 2 raamatut, mille lugemisjärjekorda olen ennast pannud aga mille kättesaadavuse kohta veel teadet polnud saabunud. Ja siis seni, kuni raamatukogutöötaja seda kõike järgi vaatas ja praegusele raamatuvaldajale ka viisaka meeldetuletuskõnena helistas (eelmise lugeja tagastamistähtaeg oli möödunud), sirvisingi erinevaid raamatuid nendes riiulisahtlites, mis otse kahel pool tagastusletti seisid ning kõne lõppedes oma “selge, aitäh uurimast, ma võtan seni siis selle :)” kõrvale raamatukogutöötajale ulatasin… Ehk et siis selline, natuke asendus- ja avariivärk, aga kuna esikaanel lubas Goodreads, et  “Unustage tüdrukud, kes on rongis või kadunud – te ei suuda Püüa mitte hingata köidet käest panna” mõtlesin et kui puusse selle valikuga siis ikka saab minna…
  
Kolmas raamat järjest, mis Päikese Kirjastuselt mulle pihku on sattunud (see praegune siis küll puhta juhuse tõttu) ning võrreldes kahe eelpoolnimetatuga jäi minu jaoks neist ka kõige nõrgemaks – küll ei kõnetanud/samastunud kuidagi peategelased, küll ei järgnenud sündmused piisavalt tempokalt, küll jäid eluliselt väheusutavaks ühe või teise tegelase motiivid… Et selline natuke ving, tundus, et olen varem lugema sattunud kaugelt paremat krimi, viimatistest võib välja tuua kasvõi  sellesama  Matmisriitused või siis Nahata tüdruku või Liblikate aia aga no teisest küljest – ega ma ei pannud seda pooleliolevat ka käest ära, sest öösel oli nii palav et uni ei tulnud isegi peale madratsiga rõdupõrandale kolimist ja laual olid valikud kas a) lausärkvel olles silmad lahti pimedusse vahtida või b) taskulamp tuua ja selle valgel edasi lugeda. Sest jah, pahaaimamatu kõrvalmagaja reaktsiooni sellele olukorrale, kus kl 01:15 järsku terav terassilambigestaapo kogu magamistoa üle ujutab, ei pidanud ma ka mõistlikuks välja selgitada… :D  

Sattusin hiljuti lugema mõtet, et tasub pisut ettevaatlik olla nende kaanele kleebitud “bestselleri”-kleebistega ja alläärde kribitud paljulubavate loosungitega raamatute osas. Ma olen nõus - hoopis mõistlikum jaa on kuulata “omade” arvamusi, testitud ;).  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.