teisipäev, 28. jaanuar 2020

Homura Kawamoto, Toru Naomura “Kakegurui. Compulsive gambler" (10)


Homura Kawamoto, Toru Naomura “Kakegurui. Compulsive gambler (10), 237 lk. Yen Press 2019.

Väljakutseteema nr 35: graafiline romaan.

Nu ilma väljakutseteemata poleks see englishis kirja pandud tükk kindlasti mu lugemislauale sattunud. Ehk et siis ainult tänulik tuleb olla väljakutsegrupile, kes mu isegi kui eriti ei taha, võõrkeelset kirjandust lugema ajab :D. Ja ma saan aru küll, et meie ümber on palju neid, kelle jaoks inglise keeles lugemine on sama loomulik kui eesti keeles (või kes koguni eelistavad inglisekeelseid raamatuid eestikeelsele kirjandusele) aga no mulle endale on jätkuvalt selles keeles lugemine paras selg-märjaks-punnimine… :D.

Iseenesest mangamaailmaga tutvumisest olin küll elevil, sest sellist lugemist polnud ma enne kogenud. Raamatusoovitaja tegi mulle kiirkoolituse ka raamatut üle andes ja näitas, et lugemist tuleb alustada seekord vastupidiselt sisseharjunule hoopis tagumise kaane poolt ja lehtedel süüvida piltidesse järjekorras paremalt vasakule... Väga teistmoodi oli igatahes. Aga harjus ära. Ei teagi, kas ja millal mulle iseenese tarkusest too teistmoodi vajadus kohale oleks jõudnud, kogu selle võõrkeeles lugeda pusimise kõrvale… :D.

Sisu kohta ütlen seda, et täna on mul juba natuke segamini, mis info konkreetselt raamatust lugesin ja mis info juurde googeldasin selleks, et üldse pihta saada, millest jutt käib :D. Sest lugemiseks sattus mulle ju kõigele lisaks veel raamat, mis on kümnes osa suuremast terviksarjast :D. Aga üldkokkuvõttes seisnes  story raamistik minu arusaamise kohaselt järgmises: eraakadeemias, kus õpivad Jaapani kõige jõukamate ja mõjukate inimeste lapsed, ei määra õpilaste omavahelist hierarhiat mitte akadeemiline tulemus või sportlik võime, vaid hoopis rahaline sissemakse õpilasesindusse. See omakorda õhutab keerulist hasartmängusüsteemi, kus suuri panuseid mängitakse armutult üksteise vastu. Kes võidavad, teenivad populaarsust, prestiiži ja sidemeid, samal ajal kui need, kes kaotavad ning satuvad võlgadesse, muutuvad õpilaskogu orjadeks („lemmikloomadeks“). Ja et panustamisest võetaks maksimum, ulatub võlaorjus ka akadeemia piiridest kaugemale, st „lemmikloomad“, kes ei suuda lõpetamisega oma võlgu klaarida, saavad nn "elukava", mis määrab ära selle, mida nad oma eluga edaspidi ette võtavad ja kellega saavad abielluda.

Raamatu peategelane on teise kursuse vahetusõpilane Yumeko Jabami, kes on hasartmängusõltlane ja kes mängib põnevusest, erinevalt kaasõpilastest, kes teevad seda rahalise või sotsiaalse kasu saamiseks. Kuna Yumekot ei piira reeglid, näeb ta hästi läbi hasartmängude petuskeeme ja kogub võite. Ent tema võidud lõhuvad kooli eeldatavat hierarhiat ning õpilasesindus püüab seetõttu olukorda tasalülitada. 

Konkreetselt kümnenda osa sisuks oli õpilasesinduse presidendivalimisteks häältekogumine ja millega seoses pakkus üks kaasõpilane Yumekole kihlvedu, kuid ootamatult saabus kooli filmitäht Natari Kawaru ja kutsus nii pakkuja kui Yumeko üheskoos hoopis vastasteks kolmeosalisele etendusvõistlusele. Esimene voor (lauluvõistlus) lõppes tüdrukutele kaotusega, järgnesid närvesööv näitlemisvõistlus ja kaardimäng…

Sõltumata aeganõudvast ja keerulisevõitu lugemisest (sest pidin ju ikka päris hulga sõnu ja lausejuppe paremaks arusaamiseks google translatorist läbi laskma :D) hindasin raamatu huvitavaks (ja keelega tegelemise kasulikuks ;)) ning joonistused on siin ka imekaunid. Kokkuvõttes olen rahul, et raamat ette sai võetud ja kui aega tekib, vaatan (vähemalt) loetud osa kohta välja lastud anime samuti ära :).  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.