kolmapäev, 22. jaanuar 2020

Helene Hanff “Charing Cross Road 84”


Helene Hanff “Charing Cross Road 84”, 159 lk. Rahva Raamat, 2019

Väljakutseteema nr 23: raamat, kus üks tegelastest on kirjanik või toimub tegevus raamatupoes

Taaskord kiidetud raamat, mis mulle jäi kuidagi liialt vähepakkuvaks... Meenutas formaadilt pisut Quernsey Kartulikoorepiruka Seltsi lugu ent viimatimainitu oli minu hinnangul siiski oluliselt huvitavam, sisukam ja põnevam.

Sisututvustus tagakaanel avab Helene Hanffi raamatut nii: „Teie kuulutus Saturday Review of Literature’is ütleb, et spetsialiseerute läbimüüdud raamatutele. Fraas antikvariaat-raamatukauplus hirmutab mind küll veidi, kuna antikvaarset seostan ma kallidusega. Olen vaene kirjanik, kellele meeldivad antikvaarsed raamatud, aga kõike minu soovitut on siin võimatu saada, kui välja arvata ülikallid haruldased köited või siis Barnes & Noble’i liiga kõrge hinnaga võidunud väljaanded, mis on kooliõpilaste käest läbi käinud.“

Nii algab New Yorgist pärit miss Helene Hanffi muhe kirjavahetus kauplusega Marks & Co., mis keskendub haruldastele ja kasutatud raamatutele ning tegutseb Londonis aadressil Charing Cross Road 84. Kakskümmend aastat vahetab see otsese ütlemisega New Yorgi kirjanik sõnumeid märksa vaoshoituma Frank Doeliga, Londoni raamatukaupmehega, ning nende sõprus süveneb üha, kuni 1949. aasta detsembris, kui Suurbritannias valitseb sõjajärgne toidupuudus, jõutakse sinnamaani, et Helene muretseb, kas tema saadetud sealihast jõulusink äkki juutidest omanikele solvavalt ei mõju...”

Ma ei tea… No kuidagi jube aeglane ja rahulik oli kogu selle raamatu sisu, ootasin kogu aeg, et nüüd kohe juhtub midagi ootamatut või saabub õnnelik lõpp või leiab aset kõike segi paiskav kohutav õnnetus või toimub mõni alatu reetmine… no nagu ikka raamatutes juhtub, eks :D. Ja sain hoopis raamatu läbi enne kui midagi sellist juhtuda jõudis :D. Ehk siis soovitussilti seekord minu poolt raamatule ei tule. Aga, ma loen edaspidi suure huviga kõigi teiste sama raamatu kohta ilmuvaid kommentaare, nii-öelda võrdluseks – sest võib-olla jäi mul midagi olulist siin hoopis märkamata...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.