pühapäev, 26. aprill 2020

Maria Parr “Vahvlist südamed”


Maria Parr “Vahvlist südamed”, 190 lk. Eesti raamat, 2013.

Viimasel ajal on asjad läinud nii, et kui leian kirjaniku, kelle üks raamat mulle meeldib, loen kohe tema ülejäänud eesti keeles ilmunud teosed ka järjest ära. Algas see mul Börjlind’ide krimineliplokiga, edasi tuli Hendrik Groeni vananemiskolmik ning nüüd siis on järg Maria Parri lasteraamatute käes. On ikka vedamine, et ma pole sattunud Aghata Christie otsa neil päevil esimest korda, muidu blogisse sama mustrit jälgides terve aasta muid kirjanikke ei mahukski… :D.

Aga Maria Parri juurde tagasi tulles, see kirjanik on ikka võrratu. Vahvliraamat oli ka sarnaselt Tonjele väga eluline ja helge, mõnus lugeda, lihtne sisukäike jälgida… Täpselt selline, et võtad kätte ja kaevud mõnda oma lugemispessa ning siis enne käest ei pane, kui tagumine kaas ette tuleb.

Raamatu tagakülg avab oma sisututvustust nii: „Vahvlist südamed“ on lugu naabripoisi Trille ja naabritüdruku Lena sõprusest, seiklustest ja vahvlitest. Trille ja Lena elavad väikeses rannakülas ning mõtlevad koos igasuguseid vahvaid asju välja: nad ehitavad majade vahele köisraudtee, mängivad Teist maailmasõda ja teenivad tänavamuusikutena raha. Tihti juhtub aga nii, et laste lõbusast ettevõtmisest saab pöörane seiklus, mille tagajärjed on ettearvamatud. Õnneks on olemas vanaisa ja täta-memm, kes hädas appi tulevad. Aga mis saab siis, kui juhtub midagi niisugust, et mitte keegi ei saa enam aidata?

Ma vaatasin, et “Vahvlist südamed” oli kirjaniku esikromaan ja raamatu järgi on Norras vändatud ka seriaal. Ja et Tonje-raamat oli ilmuja nr 2. Aga palju rohkem Maria Parri ja tema raamatute kohta netist ei leiagi, noppisin lisaks üles veel vaid selle infokillu, et kirjanik pole tegelikus elus sugugi mitte professionaalne raamatukirjutaja vaid hoopis põhikooli õpetaja :). Nii et jah, ei leidnud ma netist seda, mida sinna otsima läksin – et kirjanikul on ilmunud veel umbes 10 raamatut, mille tõlkimist eesti keelde võiks lähiajal oodata :D. Aga nu loodetavasti siis ilmub siiski kirjanikult veel mõni raamat, ma ise olen tänaseks Parrile pea sama müüdud kui Lindgrenile :).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.