laupäev, 18. august 2018

Margaret Atwood “Alias Grace”

M. Atwood “Alias Grace”, 454 lk. Eesti Raamat, 1999. 


Väljakutseteema nr 5: “Raamat, mille lugemissoovituse olen saanud Lugemise väljakutse grupist”.


Marianni Matmisriituste arvustus juhatas mu selle raamatuni ja kuna viimatinimetatu oli mulle eelmine kuu väga huvitav lugeda, tahtsin tingimata siis ka 19. sajandi naismõrvari Kanada versiooni üle vaadata :). On kahel raamatul sarnasusi tõepoolest, täpselt nii nagu ka Mariann oma blogis viitab: mõlemas jutustab süüdimõistetu oma lugu, mõlemad naised on reaalselt eksisteerinud ajaloolised isikud, kelledele omistatud kuriteod on naiskirjanike käe läbi raamatuks vormitud… Kahe raamatu võrdluses tundus mulle, et Grace omasse on pisut rohkem sisse kirjutatud veel ka tolle aja kombestikku ja kõnemaneere, Matmisriituses kõneleb Agnes tänapäevasemalt. Minule meeldisid mõlemad raamatud, ladus oli neid lugeda ja teema köitis nagu krimi puhul ikka; uusi teadmisi pakkusid teosed ka... Soovitan niisiis kindlasti ka Grace lugeda võtta, eriti kui Matmisriitused läbi või lähiajal lugemisplaanis – saate võrdluse ning vähemalt sama ootamatu/uskumatu raamatulõpu, küll näete ;). 

PS. Tuleb välja, et Netflixis on selle raamatu järgi ka miniseeria toodetud. No mina ei tea, mul hakkab nii vaatamist ära vajavate filmide virn varsti sama suureks kasvama kui lugemist ootavate raamatute oma… :D.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.