neljapäev, 19. september 2019

Daniel Cole “Timukas”

Daniel Cole “Timukas”, 372 lk, Varrak, 2018. 

Väljakutseteema nr 14: raamat, mille tegevus toimub Inglismaal. 

Nu tegelikult toimub tegevus siin vaheldumisi Inglismaal ja Ameerika Ühendriikides ning uurijate töögrupp on ka seekord rahvusvaheline. Aga eks meie piirideta ja infot sekunditega liigutada võimaldavas maailmas asjad järjest rohkem sellise töökorralduse poole liiguvadki, ka päriselus. Sest kurjategijate järgi tuleb üle piiride liikuda ju ka politseinikel. 

Mulle tundub praegu, et lihtsam oleks lugeda neid kahte raamatut järjest, mul jäi kahe osa lugemise vahele 8-9 kuud ja ma juba ei mäletanud kõiki nüansse esimesest raamatust, millele teises viidati. Ja esimest lugesin kuidagi suurema õhinaga… Aga see võib olla tingitud ka üldisest errorist, mis mu lugemisi hetkel kaetab, ma kohe kuidagi ei saa ennast tagasi sellisesse entusiastlikku lugemisstaadiumisse nagu mul eelmise aasta lõpus/uue alguses peal oli :D. Oi, kui saaks, mul oleks väljakutse vist tänaseks juba täidetudki :D. 

Raamatu viimastel lehel lubab autor, et Timukas on teine osa terviktriloogiast. Ei kujuta ettegi siis, kuhu see lugu lõpuks välja viib, raamatu lõppu sellisena nagu ta saabus, küll ei oodanud... 

Raamatutvustus ise avab oma sisu nii: kaltsunuku mõrvadest on möödas poolteist aastat, mille jooksul on Emily Baxterist saanud üleminspektor. Siis leitakse New Yorgi Brooklyni silla külge riputatud Kaltsunuku poosis surnukeha, mille rinnale on lõigatud sõna „Sööt”. Tapetud on ka New Yorgi politseinik, kelle rinnaesist kaunistab sõna „Marionett”.
USA-st saabuvad Londonisse üliprofessionaalne FBI eriagent Elliot Curtis ja salapärase minevikuga CIA eriagent Damien Rouche, et paluda Baxteri abi nende tapmiste uurimisel ja vestelda vanglas istuva Kaltsunuku mõrvari Lethaniel Massega. Sellele järgneb kahel pool Atlandi ookeani ootamatute pööretega klaperjaht niiditõmbajale, kelle ohvrite − söötade ja marionettide − hulk ulatub sadadeni ja kes on oma jälitajatest kogu aeg sammu võrra ees.

Kui ma õigesti aru sain, on kolmas osa englishis juba ära ilmunud. Nu ootame siis eestikeelse raamatu ilmumist ka; keegi teadjamatest ehk oskab öelda, millal see juhtuda võiks? ;). 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.