teisipäev, 15. jaanuar 2019

Stephen King “Härra Mercedes”

Stephen King “Härra Mercedes”, 478 lk. Ajakirjade Kirjastus, 2015. 

Väljakutseteema nr 19: "Raamat, mille pealkirjas on mainitud meest". 

Kuna ma ulmekirjandust ja õudukaid väldin nagu katku aga Kingil valdavas enamuses mu arusaamise kohaselt just need kokku kirjutatud ongi, kaevasin päris tõsiselt otsida, mida temalt siia väljakutseteema alla lugemiseks valida*. Sest need tema mitteõudukad jälle meeldivad mulle väga, nt Roheline Miil ja Shawshank Redemption, aga kuna ma neid olen ka kordi ja kordi filmina vaadanud, siis mõtlesin, et lugemiseks võiks olla ikkagi midagi, mis oleks täitsa uus avastada… Õnneks on meil siia teemade alla siis kõik need paljud soovituspildid pandud ning lõpuks sealt ma endale head spikriabi näpsasingi (aitäh taaskord Grete Tengile). 

Hästi valitud sai raamat igatahes tõesti, väga põnev oli see härra Mercedese krimilugu… Ja üllatavalt teistsugust stiili ka - sest kui tavaliselt selgub, kes on mõrvar alles raamatu viimastel lehekülgedel, siis King toob selle välja juba teisel kümnendikul ning annab seejärel lugejale võimaluse vaheldumisi elada kaasa nii pahalase (Brady Hartsfield) kui ekspolitseiniku (Bill Hodges) vaatenurgale. 

Kuna raamat lõppes nii, et sellele suure tõenäosusega oleks (vähemalt filmimaalilmas) oodata järge, googeldasin natuke teemat ja avastasin, et ekspolitseinik Hodgesi lood ongi triloogia, mille teised osad kannavad pealkirju Finders Keepers ja End Of Watch ning need mõlemad on tõlgitud ka eesti keelde (pealkirjadega vastavalt “Mis hundi suus, see hundi oma” ja “Valve lõpp”). Ja kuna täieliku megavedamise korras on sellele hundiraamatu kaanele trükitud ka väljaandja poolt sõna “põnevik”, saan triloogia teise osa nüüd samuti süüdimatult ette võtta ning see täidab mulle seejuures ära ühe väljakutsepunkti… 

Ehhh, tundub väga nii, et hr Stephen King tegi mulle lähitulevikuks veits pikemad plaanid :D. Sest ega see kolmas osa siis ka enam ju  lugemata ei jää ning mõlema järgneva raamatu maht on sarnaselt esimesega üle 400 lehekülje… :D. 
________________
* algselt valisin selle raamatu väljakutseteemaks "Üks Stephen Kingi raamat" aga kui peale läbilugemist selgus, et tegemist on triloogiaga, tõstsin teemade paremaks jaotamiseks nr 21 raamatu kolmanda osa juurde 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.