teisipäev, 29. jaanuar 2019

Margit Prantsus "Minu Iisrael"

Margit Prantsus “Minu Iisrael. Kuidas tõlkida sabatit”, 279 lk. Petrone Print, 2017. 

Väljakutseteema nr 41: “Raamat, mis on osa raamatusarjast”.

Ma algselt plaanisin siia teemasse lugeda Päevalehe krimisarja ning Iisraeli raamat pidi täitma hoopis Petrone Prindi raamatu väljakutse aga poole lugemise pealt otsustasin plaani ringi teha... 

Ma ei tea, mis värk mul selle Minu-sarjaga on. Siin on küll selliseid, mis on mulle meeldinud – Alaska, Afganistan, Maailmameri, Eesti. Aga on ka mitmeid selliseid, mis ei kõneta üldse (ehkki riik ise on huvipakkuv) ja Iisraeli raamatu liigitaksin pigem selle teise grupi hulka. Võib-olla on asi minu ootuses raamatule – st et ootan loetavalt lisaks kohalike kultuurikommete avamisele ka hästi ja humoorikalt kirjapandud lugu (nagu nt Justin Petrone Eesti-raamatutes), hämmastavaid fakte (nt Alaska-raamatust sain teada, et olemas ka püsti seistes pissimist võimaldav abivahend naistele ja see polegi mingi huumorividin vaid alaskakliimas täiesti must-be helper), võimalust kaasa elada olukordadele, kus seikleja (elu)ohtlikesse situatsioonidesse satub (Afganistan ja Maailmameri). Ja selliste ägedate kõrval siis raamatud stiilis “tulin siia (Iisraeli raamatus kusjuures isegi ei selgitata miks), elasin siin ja seal linnaosas, muuhulgas peetakse siin neid ja neid pühi, küllatulnud sõpradega sõitsime mere või selliste vaatamisväärsuste juurde” jäävadki kuidagi eh!-haltuuraks…

Aususe huvides tuleb siiski märkida, et juutide kombestikest sai siit küll aimu ja edaspidi oskan mina ka nüüd vahet teha ilmalikul ja ultraortodokslikul juudil ent seda, kuhu sellesse riiki reisides minna või mida kogeda otsida ma sealt ei leidnud. Ent just seda teadmist ma antud raamatult ootasin, olen juba mõnda aega mänginud mõttega järgmiseks reisisihtkohaks Iisrael valida... 

Petrone teemasse võtan samast sarjast ette Minu Dubai, lootusega, et seal siis vahendatakse muljeid meile rohkem “Kokaraamatute vandenõuteooriad”-stiilis; saame näha, kas mu kohvipaksu pealt ennustamine osutub tõeks ka... :D.
  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.