laupäev, 26. jaanuar 2019

Heli Künnapas "Lõpupidu"

Heli Künnapas “Lõpupidu”, 204 lk. Heli Kirjastus, 2018. 

Väljakutseteema nr 24: “Raamat milles on pühendus”.

Nu ma oleks teile peaaegu siia teema alla tutvustanud Paldiski linna tuumaallveelaevnike õppekeskuse Eestile üleandmise ja saastest puhastamise lugu, kuna siis kui teema välja hõigati, sain sellest aru nii, et pühendus peab olema raamatusse kinkija poolt kirjutatud ning sellisele kriteeriumile vastava raamatu oleksin leidnud vaid isikliku raamatukogu sellest osast, mis kunagi tuli minu juurde mu isa pärandusena; endal ei oleks mul olnud esitada ühtegi taolist. Aga siis toimus jaanuari alguses Heli Kirjastuse raamatuloos ja täiesti us-ku-ma-tuuuu, aga mul vedas nii, et võitsin ühe väljaloositud raamatutest endale :). Ja et Heli oli lahkesti raamatu tiitellehele enne postitamist ka pühenduse kirjutanud, otsustasin kiirelt teemat vahetada ning Paldiski ja tuumajäätmete asemel saate lugeda nüüd hoopis muljeid auhinnatud noorteromaani kohta :). 
No mis ma ütlen, see 200 lk läks nagu lipsti – reedel umbes kl 16 võtsin postipaki Omniva kapiautomaadist välja ja laupäeva hommikul kella 9 paiku keerasin hommikuhohvi kõrvale raamatul tagumise kaane ette; vahepeal natuke ikka magasin ka :D. Hästi ja usutavalt on siin raamatus kirjeldatud noorte trenni- ja koolisituatsioone, jõujooni abiturientide seltskonnas, olukordi enne lõpueksameid, väikealevi ängi… Ning seda kõike on pandud ühendama armastus ja keerulised suhted. Ei imesta, et raamat sai 2012.a. Järje Hoidja auhinna (Keskraamatukogu auhind aasta jooksul enimloetud laste- ja noorsooraamatu autorile) ehkki ma pole seda valdkonda palju lugenud (Aidi Valliku Anni-raamatuid siiski olen ja Sass Henno “Mina olin siin” ning Martin Karu “Nullpunkti” samuti + vanemast kirjandusest Kaugveri) ning ei kvalifitseeru juba ammu ka otseseks sihtgrupiks :D. Sellest olenemata oli lugemine ikka väga ladus ja köitev ning kes vahelduseks ka mõnda noortekat tahab lugeda, sobib see kodumaine teos hästi omale listi võtta :). 

Heli Kirjastusele veelkord aitäh loosi korraldamise eest rõõmutekitavate numbritulemuste täitumisel 2018 aasta lõpus ja mul on väga hea meel, et sellel osalemise kaudu taaskord ühe toreda kingituse ja varemlugemata autori esimese raamatuni jõudsin :). 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.