reede, 16. august 2019

Sofi Oksanen “Baby Jane”

Sofi Oksanen “Baby Jane”, 229 lk. Tänapäev, 2006.

Väljakutseteema nr 40: raamat, mille järgi linastub 2019. aastal film. 

Aru ma ei saa, kus tünni all ma siis elasin kui need raamatud kõik ilmusid; järjest olen viimaste raamatutena lugenud teoseid, millest oleks võinud raamatuhuvilisena kuulda ka 2006. või 2009. aastal aga ei, mina avastan neid üllatustena alles täna... :D. 

Olen pikalt olnud Oksanenist arvamusel, et ta on üks selline kirjanik, kelle sulest tulebki ainult kulda. No umbes nagu Backmanil, ainult sada kraadi teistel teemadel :D. Baby Jane lugemine seda ei muutnud, ehkki seda roosakaanelist ei anna mu meelest näiteks Tuvide või Puhastusega võrrelda. Või noh, õige polegi vist öelda, et ei anna võrrelda, lihtsalt nende esimese kahe puhul on tegemist nii palju laiema tausta (ja Eestit otseselt puudutava) teemaga samas kui Jane-raamat paneb isiklikke ja oskan-küll-kaasa-rääkida paralleele tõmbama tõenäoliselt hoopis väiksema ühiskonnagrupi…

Otse öeldes on Baby Jane on raamat naistevahelisest armastusest ja raamatututvustuse kohaselt kirjeldab Oksanen kirjeldab Helsingi lesbikultuuri isiklike kogemuste põhjal. Viidatud film linastus Soomes naistepäeval, 08.03.2019 ja treiler on teaseriks Youtubes tänagi väljas. Meie kinokavadest ma teda ei leidnud aga küllap oskajad niisamagi selle netiavarustest kätte saavad :). Ja raamatut soovitan lugeda huvilistele enne filmi; see on paras tükk teemat, mis keskmisele lugejale ehk võõras ent samas väga avalalt (ja üllatava lõpplahendusega) kirja pandud. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.