neljapäev, 1. august 2019

Ene Sepp “Vabandust, aga mis asja?!”

Ene Sepp “Vabandust, aga mis asja?!”, 224 lk. Tänapäev, 2016. 

Väljakutseteema nr 37: raamat autorilt, kes on noorem kui sina. 

Nujah, mul oli ju suht kukepea leida lugemiseks midagi endast nooremalt  autorilt. Aga need väljakutsetäitjad võivad küll päris pigis olla, kes napilt üle kahekümne või isegi alla selle. Te oskate nimetada mõnda alla kahekümneaastast autorit? Mina ei oska, ainult üks Kelly Sildaru kokaraamat tuligi lettidelt meelde… :D. 

Nojah, need kooliteemad. Koolikiusamine vist on ja jääb olema igaveseks probleemiks kõikides koolides ja ühiskonnakordades; nt seda, mida tähendab “kummituba”  mäletan ma isegi oma kooliajast ja seda olen samuti kõrvalt näinud, kuidas lapsed oskavad klassikaaslasele mõjusalt haiget teha lausa esimeses klassis, kutsudes oma sünnipäevale kõik kaasõpilased peale ühe. Ilmselt siiski läheb ajas olukord ka aina paremaks, mu need isiklikud näited pärinevad ju umbes 30-ne ja 15-ne aasta tagusest ajast...

Raamatus endas on hästi mu meelest edasi antud dialooge, need tunduvad väga sedamoodi, nagu sõna-sõnalt nad mõnes situatsioonis välja võiks näha. Ja Carmeni ja Jelena tegelaskujud on väga usutavalt välja kirjutatud. Muus osas palju rohkem kommenteerida ei oskagi. Aga, huviga loeks küll mõne otseselt sihtgruppi kuuluva noore arvamust. Isver kuidas ma loodan ikka, et meie kodutüdrukud ka ükskord meelsasti raamatuid lugema hakkavad ja ma päriselt saaksin nendega loetud raamatute üle arutleda. Ilmselt hakkaksid mu postitused siin ka siis 3 korda pikemad ja nende arvamust vahendavad olema... Noh, ise hoian igatahes pöialt :D.

Raamatu sisututvustus Apollo lehel kõlab nii: Kas üks uudis, ei, veel vähem – üks sõna võib muuta maailma? Jane oma igatahes muutis. Kui lihtne oli elu enne seda saatuslikku sõna emalt. Jane oli püsti hüpanud ja püüdnud ära joosta ... Aga kas elu eest saab ära joosta? 

Romaan saavutas kirjastuse Tänapäev ja Eesti Lastekirjanduse Keskuse 2016. aasta noorteromaani võistlusel ka II koha. Ja muide, RR-s on ta hetkel saadaval vaid 5.08-ga; juhuks kui keegi ikka veel otsib midagi teemasse “raamat, mille krabasin allahindluselt” ;).  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.