pühapäev, 9. detsember 2018

Lugemise väljakutse, mis see veel on?

Küllap olete märganud, et mul on nii mitmegi postituse esimene rida mitte raamatusse puutuv tekst vaid viide lugemise väljakutsele ja selle taga märge numbri ja kokkuvõtva teemapealkirjaga. Ja võib-olla küsinud endalt, et mis see lugemise väljakutse veel on ja miks sellega peaks keegi liituma. No ma räägin teile :D. Sest mulle endale tundub ka täna juba puhas huumor see, kuidas ma ise olen antud teemas kahe aasta jooksul teinud täiesti 180-kraadise pöörde ning muutunud äh-ei-milleks!-paduskeptikust hoopis jaa-algaks-juba-uus-aasta-saaks-teema-täismahus-ette-võtta-entusiastiks :D. 

Tegelikult algas kõik sellest, et vabal ajal meelsasti raamatu kättevõtjana olin pidevalt kimpus küsimusega, mis raamat lugemiseks järgmisena valida. Otsisin küll netist raamatusoovitusi, aga noh, olgem ausad, see eestikeelsete märksõnadega raamatute kohta guuglist otsimine... :D. Marianni (Hyperebaaktiivne) fb-postitusi jälgima sattudes sain aga aimu, et on täiesti olemas koht, kus raamatusõbrad oma lugemismuljeid jagavad ning muidugi klikkisin siis ise ka kohe seda nuppu, mis Lugemise väljakutse gruppi vastuvõtmist taotles. 

Tegelikult ma ei mäletagi, millal täpselt ma meie lugemisgrupiga liitusin… Vist 2016 suvel? Aga kuna sealse grupi reeglid on paindlikud: st soovi korral võid aga kohustuslik ei ole osaleda lugemise väljakutses, istusingi rohkem kui aasta vaid vaikselt taustal nagu kult rukkis ja neelasin ahnelt teiste kirja pandud raamatusoovitusi; ise ei tihanud midagi kirjutada… Õnneks olid grupi adminnid minuga kannatlikud ja parasiidist passiiv-pealepassijat ukse taha ei tõstetud :D. Ja siis kirjutasin lõpuks enam kui aasta peale grupiga liitumist ise ka oma esimese raamatukokkuvõtte ja veel paari kuud peale seda mahutasin esimest korda loetud laamatu ka lugemise väljakutse teema alla. 

Ehkki grupi nimi on Lugemise väljakutse, on tema esmane eesmärk siiski olla kohaks, kus jagada oma lugemiselamusi ja vaid soovi korral on võimalik enda lugemine sättida ka a) terveks aastaks ette antud teemade alla (kokku 52 erinevat teemat, nt 2018 oli teemadeks muuhulgas “eksootilise maa kirjaniku raamat” või “raamat, mis räägib Eesti Vabariigi algusaegadest”) või b) igaks kuuks ette antud teema alla (nt praegu on detsembrikuu teemaks “loe raamat jõuludest, perekonnast, maiustustest või muinasjutt). Arusaadavalt ei olnud väljakutse teemas lugemine minul poole aasta pealt liitudes selline ette planeeritud värk: no et valin aasta alguses endale kas kõik või osa 52-st raamatut välja, iga teema ja nädala kohta üks ja siis hakkan selle järgi raamatuid lugema. Ma lihtsalt lugesin raamatu, mis meeldis, ja siis alles vaatasin, kas ta kuskile teema alla sobib. Ja kuna ma alles poole pealt alustasin, siis sobis reeglina midagi ikka… :D. Aga uuel aastal ma kavatsen küll proovida juba aasta alguses vähemalt raskematena tunduvate teemade alla mingid raamatud ette mõelda. Ja proovida tahan ära murda siis ikka seda raamat nädala kohta, ehkki tõenäolisem on, et jõuan lugeda pigem raamatu kuus. 

Vaatasin seda ka, et lugemise väljakutseid (read challenge) eksisteerib palju mujal maailmas samuti, Goodreadsis nt saab igaüks ise valida, millise arvu raamatuid ta aasta jooksul läbilugemiseks endale sihiks seab ning grupp siis peab ise arvet, mitmel liikmel iseenda seatud challenge täidetud saab. Samuti leiab netist kõikvõimalikke muid variante end lugema motiveerida, nt võid osaleda ainult mingi X numbri ilukirjanduslike raamatute lugemises jne. 
Nagu näete, olen ma siin praegu selle teemaga hästi hoos :D. Aga ma valetaksin, kui ütleksin, et kunagi Marianni postitusi kõrvalt lugedes ei vaadanud ma seda kõike pilguga, et misasja, loetakse mingite teemade järgi raamatuid, mis mind võib-olla üldse ei kõnetagi ja punnitatakse lõpuni ka nende raamatutega minna, mis juba poole pealt ei meeldi ja et mina küll nii kunagi tegema ei hakka… :D. 

Mõnus on olnud igatahes ümber kasvada :). Raamatuvalim on läinud mul kindlasti laiemaks ja läheb laiemaks ka edaspidi, sest lugemiseks tuleb võtta ka selliseid raamatuid, mis esimese valikuna minu lektüüri kindlasti ei kuulu (nt luule, kellegi elulugu). Ja ma olen lugemiseks leidnud siit peale liitumist lihtsalt niiiiii häid raamatuid :). Pluss lugemisgrupi inimesed on toredad, aktiivsed liikmed postitavad väga tihedalt oma raamatumuljeid teistega jagamiseks, mitmed neist kirjutavad ka väga humoorikalt ja see kõik on lõpuks kokku nagu tilluke raamatusõprade klubi, kellega sa iga päev virtuaalselt kohtud. Liikmeid on väga erinevatelt elualadelt, jagamismuljetest tuleb välja et nende seas on nt õpetajaid, sõdureid, juriste, ka keemikuid, tõlkijaid ja raamatukogutöötajaid ning seetõttu ka vaatenurgad erinevad  ja raamatuvalim kirju. Mul on juba päris mitmest inimesest kujunenud arvamus, no nagu natuke tunneks teda, ehkki me pole tegelikult kunagi kohtunud. Olen igatahes väga rahul, et lugemise väljakutse minu ellu tuli, olen väga tänulik Mariannile, grupile ja kõigile sealsetele osalejatele, kes selle nii kõik põnevaks teevad :). Ja ma juba väga ootan seda 2019. aasta lugemislisti ilmumist ja kibelen teada saama, kas eesmärk väljakutse aasta jooksul läbi saada ka realiseerub või jääb see pigem mulle paljuks… 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.